söndag 4 november 2007



En liten bild från i somras. Det är från den första dagen i stallet.

Idag har varit ute alla tre samtidigt för första gången Sara, Mia och jag. Det var en härlig ridtur.

Vi prövade med att Ville gick först, sedan Fanney och Belinda sist, men nej. Belinda ville inte vara med om detta. Då fick Fanney gå först Belinda i mitten och Ville sist, men nej. Så Belinda fick gå först och då gick det lugnare förutom att Fanney tyckte väl inte att den nykomlingen skulle gå före henne! Men det fick hon finna sig i. Vi var ute i ca 45 min, jättehärligt. Våra hästar var lite...svettiga sedan. Middag väntade sedan i hagen, vad gott!!!, Inte bara det våra hästar rullade sig mellan tuggorna. Min häst ska ju vara vit, men vad tror ni? Hon är GRÅ!!! Sedan får vi tacka Sara att hon mockade till Ville och Fanney, TACK!!! Svärmor väntade hemma så det blev lite bråttom. Hem och laga fläskfilé med trattkantareller. mmmm vad gott. Får ju inte glömma äppelpajen vi gjorde också. Vilken söndagsmiddag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det var en jätteskön ridtur i skogen idag. Kul när vi kan rida ut tillsammans alla tre. Jag vill passa på att tacka dig också Jeanette, för att du tog kvällsfodringen igår kväll och både morgonfodring + utsläpp idag. Sara och jag var ute och festade på varsitt håll igår, så det var jätteskönt med sovmorgon idag. TACK! Kramar Mia