fredag 25 september 2009

Spårat och spårat och ridit!

Hittade detta kortet, Alex han har hjälp av en liten Puma att bygga crossbana i sandlådan:-)
Den här veckan har spårat en hel del, vi har börjat att lägga snusdosor i spåret och det funkar jättebra. Igår fick Puma lite extra jobbigt då Lottie la ett "jordspår", hon ville gärna gå i fårorna så det blev extra myckeet arbete. Idag la vi spår på nya spårmarker. Puma fick ett jättelångt spår med både näring och snusdosor. Jag la ett till Macho, det kunde varit längre tycker jag , men det gick bra. Det är nyttigt för våra hundar att gå på andras spår och dessutom har det ju blåst en hel del nu. Igår och i onsdags körde vi lydnad också. Eva hon drillar mig till BH-provet, vilket tålamod. Hon körde även lite linförighet med Hector det var kul att se, det gick jättebra. Igår tog jag mig också en ridtur...ha, ha. Det ösregnade men jag hade ju bestämt så det vara bara att ge sig ut:-) Jag var blöt bara inpå skinnet när jag kom tillbaka. men vi kom ju ut iallafall.Idag tar min Mia hand om hästarna, det är ganska skönt då vi har tävlingar på Hökensås imorgon, då har jag en hel del att göra idag och imorgon. Vad skulle jag göra utan min Mia!!! Trevlig helg allihopa!!

2 kommentarer:

Cia sa...

Du är så flitig du, ni har blivit så duktiga tillsammans. Har också spårat idag på jord i blåst, det är knepigt det. Lycka till i helgen också.

Anonym sa...

Viken ursöt bild på dina 2 skatter.
Hoppas du får en härlig ve.

Kram Susan & Porsche.